Gustav Sigh rækker hundene videre efter 7 års succes

Ildsjælen fra Stoholm overdrager træningen af hunden til to stærke kvinder

Mange har fulgt de forskellige hold igennem årene for at videreudvikle, vedligeholde og deltage i det sociale liv.
Med Gustavs altid gode humør og gode råd er såvel de tobenede som de firbenede blevet godt hjulpet.
>> Hunde har siden drengeårene haft en stor plads i min tilværelse. Derfor har der også i hele min voksentilværelse været hunde i vores hjem, og det har været klart fra starten, at skulle man have hund, skulle den også i skole.

Her lærer ikke blot hunden, men også dens fører, mange gode færdigheder, som er kendetegnende for et godt forhold hund og fører imellem, siger Gustav Sigh.

Gustav har de seneste år øst ud af sine kompetencer, og på sidelinjen har han haft to stærke kvinder til at hjælpe sig med de mange hunde. Som formand i menighedsrådet samtidig med arbejdet som kirkesanger og mange sportslige aktiviteter, har den 77-årige lokale patriot svært ved at finde tid til det hele.
>> Derfor har jeg fundet, at det nu var tid at begrænse aktiviteterne, og da Tine og Lona gennem de senere år har været en uvurderlig støtte i undervisningen af alle hundene, så jeg her en mulighed for, at hundeskolen kunne videreføres, endda af meget kompetente undervisere, siger Gustav Sigh.

Ved afslutningen i 2015 spurgte han derfor sine to medhjælpere om de ville fortsætte undervisningen i hundeskolen med Gustav på sidelinjen.

>> Gustavs måde, at inddrage os i arbejdet med hundene samt hans lyttende tilgang når vi har haft forslag til træningen, har gjort det nemt at træffe beslutningen, udtaler Tine og Lona.

Kontakt Stoholm Hundeskole

Initiativtageren til Stoholm Hundeskole, Gustav Sigh, har de sidste syv år hjulpet hundeejere med at få velfungerende hunde såvel ude som hjemme.

Med plads til rummelighed byder to kendte ansigter nye som gamle kursister velkommen

>> Træningen af vores firbenede venner finder også i fremtiden sted på fodboldbanerne ved Stoholm Fritids- og kulturcenter. Så alting er næsten som det plejer. Dog sker der masser af nye tiltag i forbindelse med overdragelse af træningen til Tine og Lona.

Ny hjemmeside giver dig svar på det vigtigste

Vinteren er gået med at tænke stort og anderledes, hvilket også fremgår af Stoholm Hundeskoles nye hjemmeside. Her bliver du budt velkommen og de sidste nyheder ligger klar til den nysgerrige. Du finder nemt og hurtigt frem til, hvilke hold vi arbejder med samt beskrivelserne.

>> Den ny hjemmeside har blandt andet til formål at gøre det lettere at booke og betale for sin tilmelding, og vi arbejder hastigt på at blive klar med online betaling inden for nær fremtid, siger Tine.

Få en hund, som elsker dig, og vælger dig

Vi starter alle fra bunden igen og nu med fokus på, at det er hunden som vælger ejer til og andre forstyrrelser fra. Vi kender det alle, hvordan træningen hjemme i haven går super godt. Når træningsaftenen kommer og tillærte færdigheder skal vises frem, så er der ingen kontakt til hunden.

Fremover vil der blive klikket løs på træningsbanerne i Stoholm. KLIK- konceptet bygger på, at vi lærer hunden at samarbejde med føreren.

>> Kontakt, Leg, Initiativ og Kontrol bliver vores grundsten i træningen, siger Lona

Træningsstart i april

Træningen på fodboldbanerne starter op den første uge i april, men inden opstart udenfor, vil der blive afholdt teoritimer. Her vil de enkelte træningsplaner og intro til KLIK – konceptet blive gennemgået.

>> Trænerskiftet vil blive markeret ved en senere lejlighed, når vejret er lidt mere stabilt, slutter Gustav.

>> Du vil til træningen videreudvikle og vedligeholde din træning med hunden og samtidig vil du opleve, et unikt sammenhold og trofaste deltagere. Vi har mange langvarige relationer, men der er altid plads til nye, og I vil blive modtaget med en varm og kærlig hånd, slutter Tine og Lona.